Sunday, January 22, 2012

Lama Benar

Salam Alaik..

Pos terakhir sekali bertarikh 28 November 2011.. Dekat dua bulan jugak la aku tak menulis.. Bukan sebab aku malas, atau takde idea, cuma apabila laptop kesayangan aku buat hal, aku payah nak menulis.. Serius!

Banyak yang berlaku selama aku tidak menulis nie.. Ada yang bagus, ada yang buruk.. Hidup sebagai pelajar tahun ketiga memang agak sibuk kerana posting agak jauh.. Sekarang aku posting 'Medicine'.. Kelas yang lama, dan peluang untuk berjumpa laptop agak payah untuk aku mengemaskini blog dan hal ehwal semasa Malaysia..

Sepanjang ketiadaan laptop nie, aku banyak menulis di blog mikro Twitter sahaja.. Mudah, peribadi, dan ringkas.. Kalau aku rasa nak sentuh sesuatu isu dengan lebih panjang, aku gunakan status Facebook..

Pos kali ini sekadar pemanas badan.. Mungkin ada pos dalam masa terdekat atau mungkin tidak.. Bergantung kepada masa..

Secara ringkas, kini tinggal kurang lebih 40 hari lagi aku di India.. Masa untuk melepak dah hampir tamat.. Hidup di Melaka katanya lebih sesak dan memerlukan lebih fokus dan semangat untuk belajar.. Hehe..

Hanya ada satu cabaran yang aku bimbangkan di Melaka.. Tentang hati dan jiwa.. Selama setahun terakhir aku di India nie, faktor hati dan jiwa banyak menyebabkan aku senyap sendiri. memikir jalan yang aku tempuh, pilihan yang aku buat, dan kesan terhadap apa yang telah aku rancang dan lakukan..

Apa yang harus aku lakukan dalam 40 hari terakhir ini? Adakah harus melakukan perkara gila, atau hanya melepak dan ikut rutin harian?

Senyum.Sendiri.

Apakah Tahun 2012 akan memberikan aku kenangan yang indah tetapi natijahnya pahit, atau kenangan yang pahit dengan natijah yang manis? Tunggu dan lihat..

Apa-apapun, 2012 tidak akan sama dengan 2011, dan akan jauh berbeza daripada 2010..

Dengar lagu Waving Flag jap..

Sehingga bertemu lagi..

p/s: Pos pertama setelah sekian lama nie memang ala-ala peribadi atau diari sikit.. Sila berlembut dengan saya yang dah lama tak menulis nie..

No comments: