Friday, January 16, 2015

Penulis Skrip Tak Bertauliah

Salam Alaik...

Ramai orang yang mempersenda kualiti filem dan drama Melayu. Kata mereka idea lapuk, bosan dan sebagainya. Aku percaya, ramai yang ada idea yang berkualiti untuk dijadikan filem/novel/drama, tapi tak ramai yang boleh menulis skrip. Sama ada tak boleh, tak pandai atau malas nak menulis. Termasuklah aku.

Aku ada paling kurang 3 jalan cerita yang boleh dijadikan drama/filem. Tapi sebab aku tak pandai tulis skrip, taknak tulis skrip dan malas nak berlajar tulis skrip; maka idea tue tinggal idea semata-mata. Kalaulah boleh menaip menggunakan otak, sambil baring atas katil; dah lama keluar filem-filem yang berkualiti.

Nah, aku kongsikan tiga muka surat pertama skrip yang aku cuba tulis suatu masa dahulu. Cerita yang daripada dulu kekal pada muka surat ke-8 tanpa berganjak. Kalau buat cerita, ada la 8 minit. Perlu kerajinan untuk tulis lagi 82 muka surat (82 minit) lagi. Haha~

Ada penerbit nak beli cerita aku tak? Kalau ada, aku tulis sampai habis.

*baring atas katil sambil bayangkan jalan cerita*

Klik untuk besarkan. (aku tak sure format nie betul atau tak, sama ada ikut format Malaysia atau tak).






No comments: