Wednesday, March 4, 2015

Sajak: Mengejar Bintang

Salam Alaik..

P/s: Ini ialah sebuah sajak..




Mengejar Bintang

Jauh ku berlari
ingin menyambutmu
bintang yang jatuh.
ku tinggal segala hal
dan ku biar mentari terus terbakar
hanya kerana menunggumu

jatuh
dari jauh aku memerhati
harapku pantas berlari
jatuhmu ke dalam dakapanku
dan terus aku berlari
mengejar bintang
yang kukagumi indahnya
luruh dari angkasa

di saat tinggi kamu
aku mengagumi
di saat hilang
aku merindui
di saat jatuh
aku berlari

puas aku mengejar
tanpa henti
mencari lokasi
namun tetap kamu jatuh
tanpa henti
entah bila akan menimpa bumi

saat terasa semakin rapat
harapan menggunung tinggi
tapi aku sedar
siapalah manusia ini
untuk menyambut sebuah bintang

walau tahu
sambut membawa maut
tetap aku berharap
melanggar fitrah
menolak hukum fizik
ku harap dapatku
menyambutmu

umpama pungguk rindukan bulan
aku dengan kau, bintangku
bintang yang terang
yang mustahil untuk kita bersama

dan masih aku mengejar
biar aku jatuh
selagi kau tidak rebah ke bumi
aku akan terus mengejar
walau ku tahu tidak mungkin
ku menyambutmu.

040315 0047 RDC



No comments: