Sunday, August 28, 2016

3 Bulan Sudah

Salam Alaik...

Tanggal 28 Mei yang lepas, aku telah menerima aqad untuk menjadikan dia sebagai isteriku. Dan hari ini, genap 3 bulan kami sebagai pasangan, partner-in-crime, best friend forever dsb.

Kebanyakan masa dalam 3 bulan ini kami habiskan sebagai Pasangan Jarak Jauh (PJJ), namun kami tidak pernah melebihi 2 minggu tidak berjumpa. Sama ada aku ke Kuantan, atau dia ke KB. Jarak 345km bukanlah penghalang, namun hanya masa yang terbatas dek kerana dia pun berkerjaya.

Perhubungan ini bukanlah tipikal bagi kebanyakan orang lain di zaman teknologi sekarang ini. Kami mula kenal sejak TADIKA KEMAS tahun 1995/96 sehingga ke sekolah rendah sebelum kami berpisah sebentar sebab dia melompat darjah. Selepas itu terus kami mendiam sampailah ketika aku 'add' dia dalam FB circa 2009.

Sejujurnya aku keluarga aku berhubung rapat je dengan keluarga dia, melalui arwah ayah aku yang kawan baik dengan abah dia. Namun aku je yang hanya contact dia setahun sekali ucap selamat hari raya itupun melalui facebook.

... (redacted in view of long story)

tadaaa, 28 Mei aku pun bernikah dengan dia..

3 bulan kebelakanagan ini ialah 3 bulan yang indah bersulam sedih.  Indah kerana adanya dia, dan sedih bila dia berada jauh dari aku.. Namun, bulan-bulan yang mendatang akan lebih mencabar. KPI untuk berjumpa sekurang-kurang 2 minggu sekali agak susah untuk dicapai memandangkan dia akan menyambung study.

Nak tulis panjang lagi, tapi aku tak mampu dah memikirkan masa hadapan..

Apa-apapun, kalau dia baca ni (dia jarang baca blog aku), terima kasih atas segalanya. Terlalu banyak untuk berterima kasih. Dan maafkan atas salah silap, dan semoga kita sentiasa bahagia mengharungi hidup ini bersama. Setahun lebih lagi, insyaAllah untuk kita ber-PJJ..

Our next meet-up? Wallahu a'lam..





1 comment:

Metal Sangap said...

tahniah wei aku rasa ini first komen aku selama aku follow kau..hahaha..