Tuesday, July 22, 2008

Study Skills

Study?

Skills?

Hahaha... Jangan harap aku nak tulis tentang study skills dalam blog nie... Study aku adalah study cara gile yang mane hanya orang yang gile je boleh follow... Secara jujurnya, aku study berasaskan mind set yang baik... Kalau aku nak study, aku kena pastikan yang aku study dalam keadaan yang aku rasa ak boleh terima, iaitu dengan kata lain study ikut mood... Cara aku study yang macam inilah yang aku implement kat INTEC dan jika diteruskan dalam program AUSMAT, aku akan maut sebelum SSABSA tiba... Kenapa aku cakap camni? AUSMAT ialah program yang akan membunuh makhluk yang malas dan hanya membenarkan makhluk yang pintar, pandai mengurus masa dan rajin untuk fly, dan sesungguhnya kenyataan inilah yang meyebabkan aku terasa macam belum senang untuk aku fly...


Major dalam medic menambahkan lagi kehangatan program ini bagi aku... Biasa lah, aku kena ambik ranking 5% terbaik dunia, senang ke? Top 100 Malaysia pon naseb...Heheheh...


AGHHHH, kenapa aku melalut nie?


Sekarang da jam 3.33am, yang mana lebey kurang 12 jam dari sekarang ada exam Chemy, dan aku baru tau tentang exam tue hari semalam (21 Julai 2008). Jadi, nak taknak, kehebatan last minute study aku perlu diterapkan dan aku bangun jam 3.15 pg nie untuk study la setelah tertido diulit buku kimia pada jam 11pm tadi...


Pagi semalam (21 Julai 2008), Puan Faizah memberi amaran tentang kesalahan dalam pembikinan Research Paper, dan aku rasa sikap aku yang selalu buat kerja last minute memberi keuntungan. Kenapa? Aku tak hantar lagi research paper dan sebagai kesan positifnya, aku boleh ubah research paper tue sehingga yang terbaik boleh aku buat... Tidaklah aku kata yang paper aku boleh dapat A, tapi sekurang-kurangnya kebarangkalian untuk salah rendah lah... Tapi, kalo salah, aku akan terima kesan yang amat power dan ayat yang menusuk jiwa mungkin, "dah la hantar lambat, salah lagi?"...


Abaikan segalanya, aku nak study chemy... Semoga aku dapat study dengan baik... Hehhehe...

3 comments:

lah said...

hoho..
ley tahan bdak ni..
gud luck...ak da start pening dgn bnde2 kat cni....hahahah

Anonymous said...

stil x caye ko isap

Redz da Tsar said...

tak caye per?
hehe..itu prototaip jer..