Thursday, October 30, 2008

Esok, Lusa, Tulat, Tubin

Salam Alaik...

Hari ini, menjelang jam 10.15am, aku telah berjaya menamatkan tugas terakhir dalam assignment aku sepanjang berada dalam program AUSMAT iaitu 'Oral Assessment' untuk Malay Background Speakers Studies (Bahasa Melayu)... Tamatnya tugasan itu bermakna tiada lagi assignment untuk aku kecuali study untuk SSABSA...

Tajuk Oral Assessment aku tadi ialah Terapi Gen atau Gene Theraphy... Tajuk aku ini berjaya memikat para pemeriksa mungkin kerana tajuk aku ini yang pertama mereka dengar sepanjang tugasan mereka sebagai pemeriksa ujian lisan... Pada awalnya, aku agak gugup macam nak akad nikah pulak, tetapi bila masa soal-jawab, aku menjadi lebih bertenaga dan bersemangat...

Memandangkan ada beberapa soalan di luar bidang kajian aku, aku terpaksa melancarkan jurus Ahli Politik, iaitu menghamburkan kata-kata yang penuh retorik... Takkan aku nak cakap 'saya tak tahu la encik...'? Haha...

Hari ini sudah 30 Oktober, bermakna aku hanya ada esok, lusa dan tulat untuk study sebelum aku akan menjawab peperiksaan tubin... jangan korang kate tak tahu pulak ape itu tulat dan tubin... Kalau tak tahu rujuk kamus dewan... Mungkin tulat tue berasal dari perkataan 'too late' dan tubin dari perkataan 'too been' <-- Gramatic Error... Haha...

Malas aku nak pikir pasal exam lagi walaupun aku study dengan giatnya... Kalau aku fikir pasal exam, mesti aku akan fikir tentang 'balik rumah selepas habis exam', jadi aku akan tidak study... Haha... bapak la tak logik...

Esok ada kelas ESLS buat kali terakhir sebelum aku exam dengan mak angkat aku, Puan Faizah... Haha... Pasni mesti rindu perabih la kat die... Malam nie aku nak study Kimia dan Biologi (mungkin)... Matematik aku tak start study lagi... Nak mampus agaknye aku nie... Padahal matematik la paling tak stabil...

Malas aku nak mencarut panjang... Aku cuma nak ucap tahniah kat Man Utd sebab menang dengan WHU... Tahniah kepada Liv sebab menang dengan Pompey dan tahniah kepada Chelsea sebab menang dengan Hull City dan tidak lupa, tahniah yang amat teramat sangat kepada Spurs sebab berjaya mengikat Arsengal 4-4... Haha...

Dah la tue, aku nak solat asar plak... Dah lambat nie... Huhu...

p/s: Tulat maknenye '3 hari selepas hari ini @ hari selepas lusa' dan tubin maknanya '4 hari selepas hari ini @ hari selepas tulat'...

5 comments:

bungaditepijalan said...

ha'ah.
mmg congrats utk man tud.
weeeee.
:D

Farid Abu Talib said...

congrat utk bunga di tepi jalan. kahkahkah. congrat juga kepada komrat liverpool kerana berjaya mencarutkan MU dan Chelsea. kahkahkah

fadzil hafiz said...

gua tulat tubin ni dah dengar dan tahu sejak sekolah rendah lagi...

matju0206 said...

BOH KECEK...

Redz da Tsar said...

bunga>>
Yeah...Congrats...

Farid>>
Liverpool tak ke mana la...
Hahah
Pegang cakap aku

Padel>>
Tau takpe la... Saje nk bgaitau org yang tak tau

Imprexa>>
bising la mu nie...