Sunday, July 8, 2012

Pembedahan: Minggu Kedua

Salam alaik..

"What bloody nonsense have you done in these bloody two weeks?" jerkah Prof Dr MVK.. Aku mengurut kepala yang disengkeh sebentar tadi.. Muka aku seperti biasa, poker face.. Kegagalan untuk menamakan kateter jelas menaikkan berang Prof.. "I failed you".. Hari itu, barannya cepat datang.. Sepanjang hari duk panas hati daripada sesi pagi, sampai ke sesi tengah hari..

Posting pemmbedahan memang memenatkan.. Pagi bermula pukul 8, dan habis pada pukul 12.. Berbeza dengan posting sebelum ini yang kekadang sudah dibenarkan balik pada pukul 10.30.. Rekod keselamatan kepala dah pecah pada minggu kedua.. Nampaknya, tidak ada apa lagi dah yang perlu dipertahan..

"You and your other three friends need to repeat GE on Monday at Muar," kata Prof MVK selepas Workshop.. Hari Jumaat itu perasaannya sangat bagus.. Tiada sengkehan, tiada tumbukan, dan tidak ada maki hamun.. Selamat semuanya.. Aku je yang suka untuk menundukkan pandangan aku.. Biasanya aku akan pandang ke depan, dan melakukan eye-contact kepada presenter, tapi hari itu; aku hanya tak mampu..

Apa-apa la.. Minggu kedua Pembedahan boleh dikatakan sederhana bagus.. Harapnya, eloklah minggu-minggu yang akan datang..

Dan hal yang lain~
'Aku masih gagal melupakan peristiwa lama. Jelas sekali yang terganggu dengan kronik ialah aku'..

1 comment:

Stanley said...

Thanks great blogg post