Monday, December 9, 2013

Road Not Taken

Salam 'Alaik

Detour selepas tersangkut di jalan Bera-Temerloh bersama mak aku. Perjalanan yang biasanya 4 jam jadi 6 jam lebih. Walaupun terpaksa pusing jauh, namun sekurang-kurang ada jalan baru yang dilalui membuka pengalaman baru.

Sebenarnya dah lama aku nak cuba jalan ke Karak daripada Kuala Pilah, namun tak berkesempatan kecuali Jumaat lepas. Kesimpulan, jalan itu tidak praktikal untuk digunakan.

Sampai di Karak, singgah di masjid Karak untuk solat. Dah lama tak singgah di bandar itu sejak terbinanya LPT. Arwah ayah aku dulu pernah berkerja di Masjid Karak. Tanggapan aku bandar Karak sunyi sepi ternyata salah. Karak masih meriah.

Route A: Route biasanya aku guna.
Route B: Route yang aku terpaksa guna setelah tersangkut akibat banjir kira-kira 20km daripada Temerloh.

‪#‎RoadNotTaken‬

Balik Melaka aku ikut LPT dan PLUS.. hehe..


No comments: