Sunday, December 19, 2010

Hamburan Kata-kata Hati yang Bermain di Otak Seorang Manusia Yang Rumit

Salam Alaik...

Tajuk panjang sket sebab nak bagi gempak... Aku memang dah lama tak tulis... Bukan sebab takde idea, tapi masa aku di depan laptop dah berkurang... Hidup sebagai pelajar perubatan memang menyibukkan aku... Kalau tak sibuk pun, aku sibukkan diri aku dengan tidur...

Apa yang aku buat minggu nie?
-takde apa-apa yang signifikan-
Serius... Selain daripada layan tetamu di rumah tatkala Legenda, atau menonton perlawanan bola sepak Malaysia dan Vietnam, menyertai usrah batch 27 di ICHS, berbaik-baik dengan polis di Manipal, mengutus rasa rindu kepada seseorang, dan melepak di library sambil menyalin sket apa-apa yang patut dan puasa pada hari khamis.. Takde yang signifikan..

Baru-baru nie keluar kes lelaki Melayu (dan semestinya muslim) mengaku gay, dan juga video melayu-bajet-kat-NY yang comolot tepi jalan... Apa komen?

Orang yang mengaku gay tue serius bahaya... Dan boleh ditahan di bawah akta Hasutan kerana tindakan yang boleh menghasut gay-gay yang lain untuk berani mengaku di dalam talian... Oh, tolonglah! Kalau nak jadi homo, kau tanggung la sorang-sorang... Jangan la nak mengaku kat dalam YouTube... Jenis nak naik rating macam Uncleseekers la tue... Dan serius, mereka berdua berjaya mencari publisiti...

Tentang yang comolot ala NY tue, itu serius bodoh... Semua bodoh, yang lelaki, yang perempuan dan yang jadi juru kamera... Semua bangang... Lelaki tue bangang sebab bagi pilihan dia atau KLCC... Kemfem dah la orang pilih KLCC... Kau ada apa? Rambut macam tue lagi hebat dari KLCC ke? Haha... Yang perempuan pulak cerdik sangat duk menangis meratap merayu kat lelaki tue... Diorang provoke je dowh... Tindakan kau pilih KLCC tue serius lagi bagus dari tindakan kau ala-ala NY kat tepi Pavillion... Yang juru kamera plak bengong sebab rakam benda tak senonoh tue... Malas la nak komen... Hurmphhh... Kau nak comolot, kau comolot la, tak payah kat public... Orang yang nampak tak tegur plak dapat saham...

Ok, aku dah cukup mencarut... huhu...

Dr. Asri kata bagi kebebasan untuk mengamalkan kepercayaan selagi tak mengancam keselamatan negara... Ok, aku serius selama ini banyak bersetuju dengan pendapat dia, tapi dalam hal ini aku tak bersetuju apabila dia tidak berkenan dengan tindakan JAIS menahan 200 orang Syiah... Syiah tue apabila berada di Malaysia, boleh dikategorikan menyimpang kot... Apa lagi mau cakap? Makin dibiar makin bahaya... (Teringat dia pernah menghantar surat bantahan kepada penerbit sebuah penerbitan untuk menghalang Faisal Tehrani dari menerbitkan buku yang mempunya unsur Syiah)... haha... Apa nie?

Redz Devil aku dah balik umah... TQ!

Next entri aku akan buat entri yang kembali serius dan berat, insya Allah... Sehingga bertemu kembali...

2 comments:

Aku Anak Pahang said...

Salam Zairah sahabat, kat sini hujan sokmo org kampung kirim salam :)

cikmemy said...

hmmm..tu ler.macam2 bende jadik kat msia sekarang.takut.doa kite dijauhkan dr mende2 macam tu ye