Tuesday, March 29, 2011

Lelaki Menangis?

Salam Alaik.

Lelaki menangis?

Pernah dengar tak ungkapan 'Lelaki menangis hanya dalam hati'... Adakah maknanya lelaki tak pernah menangis di mata?

Tak! Lelaki juga menangis di mata... Cuma maksud ayat kat atas nie ialah lelaki takkan menunjukkan dia menangis... Dia akan seboleh-boleh berlaku kental... Kalau ada perkara yang dia sangat sedih, koyak atau terasa bla bla bla, lelaki hanya akan menangis dengan diri sendiri... Dia takkan cari bahu member untuk menangis, atau menangis di khalayak...

Dan perlu diingat di sini bahawa menangis dan sebak merupakan perkara berbeza... Begitu juga menangis dan sedih... Walaupun berumpun sama, tapi ada bezanya...

Sangatlah tipu jika lelaki tak menangis... Serius... Kalau jumpa seseorang lelaki, cuba tanya dia pernah menangis tak? Kalau dia jawab 'tak', tanya lagi... Kalau tiga kali dia cakap tak, maka tumbuk bahu dia kuat-kuat pastu kata, 'tipu!'...

Keh keh keh... Pertama kali kau keluar melihat dunia iaitu ketika kau lahir, kau akan menangis... Serius... Kalau tak menangis maka mautlah sebab kegagalan paru-paru berfungsi... hehe...

Lelaki menangis sebab banyak perkara... Mungkin kerana insaf, atau mungkin kerana koyak, atau mungkin kerana sakit dan tertekan... Tapi tangisan seorang lelaki tidak akan ditunjukkan kepada umum... Dia simpan dalam-dalam supaya orang tak tahu dia menangis... Mungkin dia akan tunjuk dia sedih, tapi tidak akan tunjuk dia menangis...

Sebab apa?

E.G.O... hahaha... Maka celakalah lelaki yang mengatakan dia tidak ego! Ego tue memang dalam genetik kromosom Y lelaki (aku bedal je nie)... Ego tue akan ada... Cuma tinggi atau rendah je menjadi beza...

Aku?

Aku pernah menangis dulu... Masa kecik... Sebab kena libas dengan paip sebab malas ngaji, sebab balik umah lambat...

Sekarang, bila dah remaja?

Biarlah rahsia! Hehe...

p/s: Tempat nak layan perasaan paling best ialah kat atas atap rumah aku!

3 comments:

Lelaki Ini said...

aku selalu jak nanges..
wlpun dah besar..
sebab bg aku..
nanges senang..
terus lapang dada!

akuanakpahang said...

Kawan dah lama tak nangis kalau sedih ngat pun air mata jatuh kedalam aje :(

anum farida said...

nanges la besh...boleh lepas segale2 yer..plus boleh la cuci mate nie..hahhaha