Friday, May 27, 2011

Rasa Panas

Salam Alaik..

Penat semalam masih tak hilang.. Siang tadi bangun lambat, ingat boleh study, tapi tah ke mana.. Tengah hari sampai petang study sikit-sikit.. Banyaknya buat benda lain seperti basuh baju, basuh kasut etc..

Petang kena main bola vs 26.. Walaupun main kejap je, tak sampai 10 minit, penat kan main.. Do suh aku duk jadi striker, tapi aku ni jenis tak boleh duduk atas sorang-sorang, nanti bosan.. Last-last aku turun-naik-turun-naik sebab nak back-up defend.. Aku pun pada hakikatnya defender.. AlhamduliLlah, menang.. Cuma menang tu agak kasar la.. Same old twenty-four.. Anti-football..

Habis main bola, duk umah sat study.. Malam sket kul 10pm Edi ajak main billiard.. Aku layan je la.. Sebab semangat nak study hilang tah ke mana.. Mungkin kerana penat main petang, kot.. Main biliard pun sama nak uji aku.. Shoot tak masuk, potong tak jadi.. Dan paling fakap ialah bola lurus pun taknak masuk..

Bila dah banyak silap sendiri, maka memang tak main bebetul la.. Bola boleh perlahan potong, nak potong lelaju, nak test 'english', nak test 'cushion'.. Bila tak jadi makin fakap.. Last-last main senyap, tak bising.. Penat campur fakap.. Layan je la..

Balik umah, habiskan filem Kongsi yang separuh jalan sebab main billiard.. Kongsi bagi aku lagi bagus dari Hantu Kak Limah.. Sekarang usahawan filem dah berani ranapkan Waja Polis, etc.. Pehh.. Satu kemajuan yang besar.. Cuma Shaheizy Sam tue kena asah lagi loghat Kelantan.. Bakpe la susah-susah ambik loghat Kelantan.. Loghat utara lagi senang kot..

Ok.. Aku bukan nak kritik filem.. Saja nak luah perasaan fakap malam nie.. Harapnya tido awal la malam nie.. Esok boleh fresh study..

Ha, Doo and the gang pergi Perhimpunan Mahasiswa Seluruh India (PERMISI).. Kalau ikut aku nak pergi sebab tetamu khas ialah Dr. Asri.. Nak jugak dengar dari dia secara 'live'.. Nanti takde la set-set 'Orang lama' kata aku nie belajar agama takde sanad.. hehe.. Sanad aku YouTube je.. :P

Selamat pergi dan selamat pulang.. Selamat menuntut Ilmu apa yang patut.. Selamat semuanya.. Dan, aku ucapkan selamat ini agar kamu betul selamat.. Aku taknak kamu tidak selamat.. Walaupun aku dari jauh, tapi aku tetap harap kamu selamat..



Apa aku mengarut nie? Ah, sudah la!

Lu langsi, lu mati..

Aku akhiri entri aku kali ini dengan 3 bijik noktah...

No comments: