Sunday, October 23, 2011

... ... ...

Senyap itu pengelak dosa bertambah..

Cukuplah pintu dihentak, ashtray melayang dan pintu besi almari ada 3 lekuk.. Jangan ditambah dengan makian di dunia maya.. Serius, kalau tidak senyap aku dalam twitter dan facebook, nescaya carutan aku bertebaran di muka bumi..

Kenapa marah?
  1. Aku bukan penyokong kelab yang selalu kalah..
  2. Kalah dengan jiran (a.k.a. Musuh ketat) dalam satu pertemuan epik..
  3. Kalah di kubu sendiri..
  4. Kalah dengan teruk..
Kalau check tekanan darah aku tadi, nescaya melonjak ke paras t

ertinggi pernah aku rekodkan; mungkin 200/150.. Mujur tak strok..

Sebelum nie aku pernah marah kerana United kalah ialah ketika menentang Liverpool (0-2), dan natijahnya gitar mengalami kecederaan teruk.. 6 bulan lepas, ketika City menang dengan United dalam separuh akhir Piala FA, aku panas hati dan jiwa.. Cuma takde kecederaan berlaku.. Hari nie, kecelakaan hanya kepada pintu almari, manakala pintu bilik dan ashtray tak mengalami kecederaan..

United vs City


0 - 1 : Aku senyum lagi.. Mungkin boleh kejar
Kad merah Evans: Aku masih tenang
0 - 2 : Aku mulai serius..
0 - 3 : Aku tumbuk pintu bilik, tarik nafas pastu sambung tengok..
1 - 3 : Aku tepuk tangan serius, sebab gol cantik..
1 - 4 : Aku tendang ashtray sampai melambung.. Dan terus masuk bilik..
1 - 5 dan 1 - 6 : Aku tak tengok,cuma aku dengar dari jauh..

Tahan marah, tarik nafas dalam-dalam.. Bila rasa nak mencarut dan memaki hamun aku tumbuk pintu loker.. Bila rasa tak puas hati aku tweet titik-titik untuk elakkan mencarut..

Emosi tak stabil maa.. Dah lama tak rasa perasaan marah + sedih membuak-buak.. Serius! Kali terakhir emosi aku tak stabil, merugikan aku 6 bulan.. Kali ni mujur takde risiko 6 bulan, cuma risiko memaki hamun Dr.Machado jika dia cari pasal dengan aku m
asa aku presentation esok..

"Ala, rileks la.. Kalah tue lumrah!!" -- Tapi bukan untuk United..

Dan macam biasa, setiap kali kalah, gambar profil aku di Buku Wajah akan bertukar menjadi jersi United..

Apa ada hal?

B... B.... B......

Serius nak nangis, dan rasa nak mencarut!


Takpe, akhir musim mungkin yang akan julang piala masih United..

No comments: