Tuesday, November 5, 2013

Awal Muharam dan 'R for Revenger'

Salam Alaik

R- "Kita cuti Deepavali 2 November, lepas tue ada kelas hari isnin dan cuti balik hari Selasa 5 November."

J- "5 November cuti apa?"

R- "Entah. Guy Fawkes Night kot"

J- "Apa tue?"

R- "Remember, remember; the fifth of November."

J- "Kau nie minat sangat dengan V for Vendetta nie"

R- "Aku kan anarki, pejuang haluan kiri."

J- "Pejuang haluan kiri di Malaysia ialah penderhaka."

R- "Sejarah ditulis oleh pihak yang menang, bro."


J- "5 November awal Muharram la"

R- "Nabi tak pernah sambut Awal Muharram"

J- "Jadi? Salah ke nak sambut?"

R- "Aku tak arif tentang nie. Tapi kalau gomen bagi cuti, aku sebat"

J- "Kau kata kau seorang yang berhaluan kiri?"

R- "Kalau dah cuti, cuti jugak. Erks"

J- "Kau taknak jadi V ke?"

R- "Aku nak jadi R. Aku nak punyai identiti sendiri. Takkan aku nak tiru penjajah?"

J- "Jom makan."

R- "Jom"

Selamat menyambut Guy Fawkes Night kepada penggemar-penggemar V for Vendetta.

Mari dengan lagu The Overture 1812.

No comments: