Saturday, June 28, 2014

Ramadhan Kareem~

Salam 'Alaik...

Bermulanya Ramadhan juga menandakan bermulanya 'study leave' untuk peperiksaan terakhir (insya Allah) MBBS aku.. Study leave di waktu Ramadhan nie ada pro dan kontranya.. Penat fizikal (main bola sepak, jogging) dan penat mental (study, fikir) berbeza..

Insya Allah, raya ke-3* akan bermula Peperiksaan Fasa Kedua Peringkat Kedua (P2S2) aku.. Aku berkemungkinan hanya akan beraya pada hari pertama dan bergerak ke Melaka pada malam raya kedua.. Kiranya memang aku tak dapat nak beraya dengan keluarga, kengkawan,  sedara-mara; dan tak dapat join mana-mana rombongan/konvoi untuk beraya sama ada di Temerloh atau di Jerantut.. Maaf dihulur awal-awal..

Setakat itulah dulu.. Ingatlah kita umat Muhammad kena wasatiyy (bersederhana).. Jangan berlebihan dan jangan berkurangan..

Tahun lepas aku tweet #TazkirahRamadhan.. Tahun nie, entah la.. Hahahaha~

Sekian, di waktu lain pulak..

*tertakluk kepada kelihatannya anak bulan Syawal.

No comments: