Sunday, November 13, 2011

Kau Ahli Politik Pahang Ke?


Salam Alaik...

Sedang aku melepak minum teh malam-malam depan laptop, tetiba ada orang mesej Facebook aku, gayanya memang aku tak kenal la.. Begini kurang lebih perbualan aku dengan Mamat tue.. (Aku bagi nickname Mamat la, bukan nama sebenar)

Mamat: Hey ho! Apa khabar Redz!
Aku: Baik aje..

... Pung pang pung pang sesi ramah mesra dan memecahkan ais...

Mamat: Kau punya blog banyak jugak citer pasal politik eyh.
Aku: Takde la banyak sangat.. Kekadang je, kalau ada idea..
Mamat: Ala, tengok header kau pun dah tulis kau memang cerita pasal politik.. He3x.
Aku: Kenapa? Aku tulis salah ke?
Mamat: Takde la, saja je.. Header kau memang boleh jadi orang politik la.. Terbaik dari Ladang..
Aku: Ah ye..
Mamat: Kenapa nama blog kau mencarut?
Aku: Erks, baca la 'Tentang Aku'.. Aku dah tulis kat situ, kot..
Mamat: Malas nak baca.. Aku tengok gaya kau, pastu kau dari Pahang, dan nama blog pun Bila Mencarut, so aku ingat kau nak tiru MB Pahang, Adnan Yaakob..
Aku: Kenapa MB Pahang pulak?
Mamat: Kan dulu dia mencarut masa PRK apa tah.. Glamer kot video tue.. AKu ingat kau angkat tangan macam dia..
Aku: Ishk3x..

... Pung pang pung pang aku unfriend dia...

Layan mamat macam nie boleh jatuh reputasi aku..

1 comment:

Aku Anak Pahang said...

Salam Sahabat.. hebat dah aok tu sampai tahap jadi MB :)