Tuesday, July 13, 2010

Maaf La Yek: Unfinished FINARE

Salam Alaik...

Dulu aku pernah buat cerita yang aku rancang panjangnya boleh buat novel atau sekurang-kurang buat filem... Tapi sayang, usaha aku terhenti dek kerana kesibukan AUSMAT dulu, ya, 2 tahun lepas... hehe... Cukup lama...

Bila nak sambung balik, aku dah hilang semua plot yang aku buat... Takpun ada tertinggal kat Malaysia... Cerita tue memang dah cukup sampai ke penamatnya... Siap segala latar masa, tempat dan sebagainya... Aku nak buat cerita nie, memang aku layan segala peta, sejarah dan sebagainya untuk memastikan tak nampak sangat 'pedooh'nye... hehe...

Tapi, lepas 3 bahagian, aku terpaksa berhenti... Cerita yang aku rancang sejak SBPI Temerloh, dan bermula selepas habis SPM, terpaksa digantung ketika di AUSMAT... Eish... Bukan takde idea kay, takde masa jer... Kalau ada buku perancangan aku tue, dah lama aku sambung balik.... hehe...
'
Sapa nak beli cerita aku nie untuk disambung, aku boleh jual bermula dengan RM30... Bid paling tinggi dapat... haha... *Tertakluk kepada terma dan syarat*

Berikut la tiga bahagiannya:-

Hikayat Pengembaraan Finare:
part 1: http://betheredz.blogspot.com/2008/01/pengembaraan-finare.html
part 2: http://betheredz.blogspot.com/2008/01/pengembaraan-finare-bahagian-2.html
part 3: http://betheredz.blogspot.com/2008/02/pengembaraan-finare-bahagian-3.html

Selamat membaca, mengomen, dan mengtongsampahkan apa yang aku terpaksa tunda penamatnya...

Watak mungkin ada kaitan dengan yang hidup, tapi perwatakan takde kaitan lansung... Kalau ada pun, sikit-sikit je...

p/s: Aku rasa, seingat aku, hikayat nie ada 15 bahagian paling koman... Haha

6 comments:

akuanakpahang said...

Rajin yeek aok nulis kawan pulak kadang tak berkesempatan utk membaca artikel yang panjang2.. keje tak reti abis busy sokmo huhuhu........apapun tahniah diatas kesungguhan anda.

Redz da Tsar said...

AAP: Bukannye ape ghodong... Hok nie zaman lepas SPM dulu te... Mase senggang banyok mat...

Sekarang payoh dah weyh

Webmaster@Echam said...

Rajin wehh aok.. Pastu banyok pulok idea....

azerrul said...

RM 30.10

relevan said...

Buat buku beb..register hakcipta..mana tau boley meletop..

Redz da Tsar said...

Echam: Nie idea mase memude dulu weyh... Mase otok tengoh segor... haha

Azerrul: Murah sangat... Haha

Relevan: Nak buat gone, tak ande mase nok tulis.. hehe