Sunday, July 11, 2010

Menjelang Akhir Piala Dunia

Salam Alaik...

Piala dunia 2010 dah hampir ke penghujung... Malam nie penentuan tempat ke-3 dan 4... Antara Uruguay dan Jerman... Esok kemuncak apabila Belanda bertemu dengan Sepanyol merebut satu bintang di bahagian kiri pektoral jersi mereka... Malaysia pulak ntah bila la nak ada bintang... Haha... Nak masuk Piala Dunia Pusingan Akhir pun payah...

Aku sepanjang demam bola sepak nie, memang tak sokong mana-mana tim... Entah la, memang aku tak suka sangat kot... Asalkan game tue mungkin menghasilkan 'banyak gol', aku tak kisah... Hehe... Tapi segalanya berubah di suku akhir...

Ketika Belanda menentang Brazil... Aku memang tak ambik pot sangat... Apa yang main aku sokong... Tapi setelah melihat kebejatan semangat kesukanan perlawanan tue ditambah pengadil dar Jepun yang tertinggal kad-kuning-khas-untuk-pemain-Belanda aku jadi menyampah dengan Belanda... Arjen Robben yang mungkin mahu menjadi aktor terbaik dengan tidak kurang 5 'dive' yang berjaya... Van Bommel dengan terjahan-kaki-dulu-baru-bola selamat setelah tidak kurang 5 kali melakukan kesalahan yang lebih kurang sama...

Ok, lupakan pasal mereka... Sapa menang? AKu pun tak tau... Jom tanya sotong aku... Sotong aku bukan Paul, yang takde semangat cintakan negara... tapi sotong aku ialah sotong yang glamer dah lama sebelum Paul... Jom tanya dia...

Encik Ward Sotong, sapa menang?






Enchik Ward Sotong atau nama lainnya SquidWard menjangkakan Belanda akan menang... Tapi lepas tue dia kata kat aku, "Aku rasa Sepanyol menang, cuma aku taknak ambik Sepanyol... Nanti kalau Belanda menang, malu keluarga sotong sebab Aku dan Paul (Oktopus) dua-dua salah teka..."

Aku tanya balik kenapa...

"Bengong... Kalau aku teka Belanda, dan Belanda menang, sekurang-kurang aku sebagai sotong menebus kesalahan Paul tue yang teka Sepanyol menang... Dan secara tak langsung keluarga sotong tak la malu"

Aku menggeleng tak faham... Tapi aku lagi tak faham kalau ada manusia yang nak bunuh Paul sebab predict Jerman kalah... Yang bodoh bukan Paul, tapi yang percaya tue pasal? Selamat Mesut Ozil baca quran dulu sebelum perlawanan.. Eish...

p/s: Aku tak kesah la SquidWard kata apa.. Yang penting aku anti-Holland... Semoga Van Bommel kena Red Card, dan Arjen Robben yang tak habis-habis berlakon tue, cedera... Hehe... Tapi game Germany vs Uruguay tadi memang mantap... AKu rasa game tue mungkin akan lagi best dari final esok... Dan mungkin aku tak layan final esok sebagai bantahan kepada Holland...

12 comments:

bG said...

holland!

Fiffy Hazirah said...

hahahahha aku terasa sebab nk goreng sotong tu. wakakaka

nampak la bodoh gak dak2 europe ni, caye ngn menda tu, pastu leh pengaruhi semangat sndiri bila main. hambekkk.

gua sayang ozil ok. hahaaaa eh eh muller gak. pasal dia jaringkan 1st goal td. kahkahkah.

K I L said...

yeah spain~ peweeeeeit!

usha entri terbaru

amin said...

patrick kata spain

xazryx said...
This comment has been removed by the author.
xazryx said...

jgn ckp robben berlakon .capdevilla dari spain lagi kuat berlakon .smp ricardo costa kene red card mase lwn portugal .masa match spain vs germany pon ade berlakon gak .hehe .hidup belanda bro .jumpe di final !

tuan director said...

paul si sotong kurafat

Fadh Rahman said...

belanda pernah jajah tanah melayu...sepanyol pernah tawan????(baca kat sini http://cemomoi.blogspot.com/2010/07/ko-penyokong-spanyol-heh.html)

so aku tak sokong mana2 pn...jauh di sudut hati aku mengharapkan malaysia masuk final piala dunia.

Redz da Tsar said...

Haha... TQ kepada pengkomen-pengkomen yang ada...

Pendapat memang bernas...

Dan ingin ditegaskan, Aku anti-Holland... Keh3x...

Wanturd™ said...

ahhh.. aku setuju. robben the diver master. sial gila asek dive. pengadil buta ke ape. tapi mutu pengadilan wc edisi ni paling worst la.. yang offside kata tak, yang tak offside kata offside. dua2 team yang final, kebetulan dua2 team yang dari awal aku tak suka.. oh menn.

talkIZcheap! said...

satu je yg aku percaya dekat si Paul tu...









aku percaya yg dia sedap jika digoreng tepung! :p

deus X machina said...

sepanyol ke belanda dua2 aku tak minat