Friday, August 20, 2010

Jom Tengok Bintang

Salam Alaik...

Lama sudah tak tengok bintang dan bulan di waktu malam... Langit Manipal, di kala dekat-dekat mahu ditinggalkan ini semacam memanggil-manggil sahaja... Langit cerah, tak hujan, tiada bebanan pelajaran dsb...

Dah lama aku merinduimu langit... Selama ini hanya ku lepaskan tatkala memecut motorku untuk Subuh, dan mungkin malam ini, malam terakhir Ramadhan aku di Manipal dapat melihat dan bersamamu di awal pagi....

Aku bukan ahli nujum yang melakukan perbuatan tanjim, aku hanyalah penggemar malam, yang mengembara dalam malam, kerana malam itu sunyi, dan indah untuk dihayati... Bebas dari perangai kurang asam tempe, hanya ditemani, langit, bumi, aku dan cengkerik.... Tiada yang lain...

Dan, bila ku berada di atas atap di Jerantut, akan ku kenang langit malam Manipal ini... Walaupun langitnya tidak segah langit di Malaysia, tetapi dia tetap menemani aku sepanjang setahun ini...

Belantik, Biduk dan Pari, keluarlah!!!

6 comments:

Anonymous said...

like this...

Anonymous said...

ah...
berfalsafahnyew!

mazru said...

like too..

Relevan said...

Tengok anak Bulan lah..bagi cepat Raya..hehe!

Aku Anak Pahang said...

Kawan ingat aok nok ajok kome tengok bintang apa tadi..kawan bintang libra hehehe...

cik timun said...

akan merindui langit manipal:)