Sunday, November 7, 2010

Ketua Geng Merpati Diberkas

Salam Alaik.

MANIPAL, Ahad -- Ketua Geng Merpati yang menceroboh rumah penduduk di Manipal diberkas tengah hari tadi. Merpati itu yang berwarna hitam keperakan ditahan dalam usahanya untuk menceroboh bilik di rumah raya. Penahanan itu membantu siasatan dalam 3 kes pencerobohan yang lain.

Ketika dikepung oleh penduduk tempatan, merpati itu ditemani pasangannya yang mempunyai warna yang sama. Walau bagaimanapun, pasangannya berjaya meloloskan diri sebelum penduduk tempatan menutup tingkap dan menghalang merpati itu keluar dari bilik itu.

Merpati itu kemudiannya dibawa untuk disoal-siasat, dan kemudian dibebaskan setelah mendapat ikat jamin oleh penduduk yang enggan dikenali. Penahanan merpati itu belum cukup untuk menghalang kegiatan menceroboh rumah penduduk di Manipal pada musim mengawan merpati itu.



Berita lain:

MANIPAL, Ahad -- Pasukan Standard Kampung (24 I) yang memakai jersi Liverfool berjaya mara ke separuh akhir Liga Inter-Batch MMMC yang dianjurkan oleh Student Council. Pasukan itu yang menang satu perlawanan (vs 25 I) dan seri untuk 3 perlawanan yang lain berjaya mara setelah mengumpul 6 mata. Lawan mereka di separuh akhir masih lagi tidak diketahui dan akan diketahui menjelang petang ini.

Mengulas pencapaian itu, kapten Standard Kampung, Aliffdo berkata, "kita rasa seronok lah dengan pencapaian ini. Misi kami dari awal perlawanan sehingga habis, hanya satu. Dan kami berasa gembira la mengekalkan misi itu."

Ketika ditanya tentang misi itu, kapten itu enggan memberitahu. Pasukan Standard Kampung diwakili oleh Doo, Mantap, Rohil, Semi, Oyop, MatYie, Arvend, Redz dan Wawan.

Gambar Ihsan Irfan Bakhtiar

Update: Standard Kampung telah menjuarai pertandingan Futsal Interbatch 2010... Kejayaan Standard kampung disusuli dengan kejayaan Liverpool di EPL masing-masing menentang Chelsea dan West Ham... Apabila Standard Kampun menggantung kasut bola (tak main la makenye sebab dah menang), Liverpool kembali kepada prestasi hambar dengan kalah kepada Stoke City dan juga yang terbaru Spurs...

Pengumuman: Entri aku tentang Statistik Perokok telah dikemaskini dengan fakta baru. Boleh dirujuk di sini (tulisan warna kuning)

3 comments:

akuanakpahang said...

kaco yak jinak2 merpati susah juga nak ditangkap :)

Lelaki Ini said...

deyh2!
ak ingtkan btul2 konco..hahahaha
mental!

Cikgu Jang .. said...

merpati pun bahaye kat sane tu yak...