Tuesday, November 16, 2010

Salam

Salam Alaik...

Raya Haji Eid al-Adha kembali... Kat India diorang panggil Bakrid.. Tak tau la sebab apa... Aku tak kesah pun, asalkan ada cuti dan ada solat sunat hari raya... Hehe...

Selamat Eid al-Adha la kepada semua Muslimin di seluruh dunia khasnya yang membaca blog aku nie...

Esok meriah la surau-surau apabila ramai datang membantu menumbangkan haiwan korban... Biasanya kat Malaysia lembu la yang menjadi keutamaan... Tapi di India, kerana lembu sangat sensitif, jadi korban di sini hanya kambing...

Kambing pun kambing la, asalkan Sabtu nie ada sambutan di rooftop Premier Greenwood gulai kambing... (^^) Alhamdulillah...

p/s: Apa-apa pun aku merindui daging bakar dengan cicah kicap... Pegh... Klasik... Kat sini, takde la nak dapat lembu walaupun lembu bersepah merata-rata...

4 comments:

Echam said...

Oooo.. kat sane tak blh sembelih lembu ye. Baru koi tahu. mmg lembu sensitif lah kalo ngan kaum india...

Sang Harima said...

Selamat. Kambing lagi best dari lembu.

Wan Perlis said...

balik la malaysia redz.haha

deus X machina said...

Selamat hari raya aidil adha redz (sambil mengunyah ketupat dan rendang)