Sunday, December 12, 2010

Legenda: Antara Gaya Bahasa dan Isi-hati

Salam Alaik...

Blog aku nie memang sebuah blog yang sangat bebas dari segi tema... Tak kira la dari hal peribadi, cerpen, sehinggalah hal fakta, semua ada... Kebanyakan apa yang aku tulis dalam blog aku sejak kebelakangan ini berkaitan fakta dan hal ehwal yang agak berat... Aku bukan taknak tulis yang ringan, atau cerita-tentang-perasaan-aku, cuma aku tak berapa berkenan bercerita isi-hati kepada khalayak...

Wuhuu...

Oleh sebab itu, entri aku dalam blog biasanya bersifat serius dan jarang yang bersifat sadis... Walaupun jiwa aku sedih, koyak atau tertoreh atau apa-apa je la: Aku tetap takkan luahkan dalam blog... Kalau luahkan pun, aku akan luahkan secara terlindung dan tersirat... Tapi betul, kalau sedih atau tekanan, aku akan tulis entri yang tak-kira-genre atau bergenre bebas dan letak dalam blog... Wahaha... Lega sket jiwa...

Adakah ini entri perasaan?

Mungkin ini sebuah entri perasaan... Perasaan yang aku nak luahkan tapi tak terluah.. haha... Biarkan ia menjadi entri mengarut yang takde isi yang penting selain hanya mainan kata yang dirasakan indah tapi sebenarnya tidak seindah hati yang berduka... PEgh...

Susunan ayat-kata aku tidak menggambarkan isi-jiwa yang sebenarnya... Ayat serius kekadang aku letak ketika aku sedang bersahaja, malah mungkin sedang tersenyum... Tapi apa-apa pun memang susunan bait-bait kata tidak langsung berkadar terus dengan susunan apa yang ada dalam hati...

Dah la!

Cukup bercerita tentang hati dan jiwa serta kaitan dengan gaya bahasa...

Legenda 2010 dah berlalu... Ramai member Malaysia di seluruh India datang... Karad, Belgaum, Bangalore, Mangalore, Salem dan Davangere... Makanan yang dijual pun menarik... Ada cendol, rojak, sate, karipap, lepat pisang dan sebagainya... Memang pandai budak MMMC berniaga... Maaf la kalau aku tak beli kat kedai korang... Aku dah telan BBQ banyak tengah hari tue... So, memang tak layan la makanan berat... haha...

Pagi Ahad, iaitu hari ini, seperti biasa la... Melayan cuti yang indah... Sambil mendengar Blue Water yang melankolik... Sedih kerana sesuatu...

Dah la, kurang perasaan dah nak menulis... Kecewa dengan sesuatu... Haha...

Lagu yang indah penuh irama
Tanda kasih masuk ke hati
Kau datang membawa gembira
Tapi kau hilang di bawah janji

No comments: