Wednesday, June 8, 2011

Seribu!

Salam Alaik..

Ini merupakan entri yang ke-431 aku dalam blog nie.. Banyak jugak aku mencarut eyh? Haha.. Untuk pengetahuan semua, aku dah terjebak dalam bidang blog (web log) ini sejak 2007 tak silap aku.. Daripada entri skema tahap gaban, kepada entri diari hidup yang aku sendiri muntah nak baca sehingga entri bertahap serius giler..

Kebanyakan entri aku kat dalam blog ini kini, merupakan entri berat ilmiah.. Cuma kebelakangan ini menjadi ringan disebabkan ketiadaan idea mencarut dan kekurangan masa menelaah.. Maafkan aku atas kekhilafan dalam membahagi masa.. Haha..

Blog ini pada zaman pertengahannya atau zaman kegelapan dipenuhi dengan catatan hidup aku.. Yang mana aku rasa macam 'tak guna'.. Kejadah apa nak tulis: "hari ini aku bangun awal. bersarapan dekat al-Awwal. Sejuk giler. Mandi sekejap sangat bla bla bla"? Takde pekdah, kan? Haha.. Apa la sangat hidup aku seharian untuk tatapan umum.. Bukan faymes pun..

Kalau nak tulis tentang aktiviti seharian dalam BukuWajah 24 jam sehari lagi payah.. Jemu jugak orang nak baca status kita memanjang.. Selang 5 minit, 'Redz Der Czar is smoking' pastu 'Redz der Czar is cooking' lepas tu lagi 'Redz Der Czar Aku tengah makan nasik ayam'.. Lagi macam bosan dan takde 'life'..

Maka, aku mengambil inisiatif membuat blog mikro.. Atau nama khasnya 'Twitter'.. Maka dengan twitter ini, aku dapat meluah perasaan, dan memberitahu kegiatan harian aku tanpa segan silu dan tanpa penapisan yang ketat kerana hanya ada beberapa ketul follower sahaja.. Maka kalau aku kata 'IMYSM', tidak ada ramai yang tahu, dan tidak akan menimbulkan spekulasi melalui komen bla-bla-bla..

Paling power pun orang boleh reply Kicauan (Tweet) aku dan kemudian kicauan aku itu tenggelam dalam Timeline.. Hehe.. Jadi, tak ramai tahu tentang apa yang aku rasakan.. :P


Aku rasa aku berkicau tak sampai sebulan lagi.. Baru 2-3 minggu kot.. Antara anjakan paradigma aku dalam Kicauan ialah kicauan aku dibalas oleh DSAI.. hehe.. Best dan bahaya.. Maaf, saya katakan yang benar berdasarkan pendapat dan pengamatan saya.. Jika berkata yang benar itu salah, maka bersedialah menunggu hari yang dijanjikan.. Saya takde langsung berniat politik etc.. Saya bukan berfahaman al-Rakyatiyyah atau al-Nasionaliyyah.. Saya bersikap wasatiyyah atau pertengahan.. Faham? Ok. Berhenti tentang DSAI balas kicauan aku..

Entri ni dinaikkan sebagai tanda bahawa kicauan aku dah mencecah seribu! Ya! SERIBU atau 1000.. Teehee, Wallaweh, Azeem, Peghhh, YeayME dan segala ekspresi yang menunjukkan kegirangan.. Aku tak sangka jugak Kicauan aku boleh sampai seribu dalam masa tak sampai tiga minggu.. Sebab aku pada awalnya dengan Kicauan, sangat bosan dan rasa seperti 'tak perlu'.. Semakin lama, semakin indah pulak Kicauan nie.. hehe..



Ok.. Cukup mencarut!! Dah dapat seribu.. Sila diam dan semoga kicauan yang ke-1001 berkaitan dengan entri ini.. yezza!!

Selamat Pagi, dan mulakan pagi anda dengan senyuman!!

5 comments:

reen said...
This comment has been removed by the author.
azerrul said...

wasatiyyah? haha ayat bijan abes!

Mohamad Arif Wajidi b Ahamad Kamal said...

DSAI reply tweet, memang dahsyat la kau ni sam, salute satu kali

Redz da Tsar said...

Jidi: Haha.. Aku pun tak sangka.. Biasa la, hari-hari dia balas puluh tweet kot..

mira ellyna said...

tweet2 la sangat.. orang femes leh la..