Monday, August 1, 2011

Jangan Cakap Politik!

Salam Alaik

p/s: Ini lanjutan daripada perutusan Ramadhan yang dikeluarkan dalam entri yang lepas..

p/p/s:Anak bulan dah sah muncul kat Manipal..

Ramadhan datang lagi!
Di kesempatan ini aku nak mengucapkan selamat berpuasa kepada sesiapa yang membaca blog aku ini.. Kalau berpuasa biarlah berpuasa habis-habisan ye dop, puasa dari buat benda mengarut, puasa daripada menonton video porno, puasa dari cakap politik (cakap politik = cakap bohong) etc..

Gunakan sepenuhnya Ramadhan sebagai latihan dan satu ujian untuk kita harungi selama sebulan.. Alang-alang berpuasa, boleh la mulakan sesi mengurangkan rokok, atau mula start diet yang seimbang dan lain-lain.. Sukan dan aktiviti seperti belajar dan bekerja jangan diabaikan.. Tak elok orang kabor..

Sembang jangan lebat, mata jangan ligat tengok ke hulu ke hilir.. Pakai jangan seksi, jangan menayang bentuk badan atau make-up tebal-tebal.. Kalau ada 'penyampaian hadiah' dalam bulan Ramadhan, jangan la pergi pakai stylo mengarut, dan make up macam hantu.. Tak elok orang kabor, hendak pulak yang jenis penjuang, kan? Abaikan..

Puasa kali ini merupakan puasa kali ke-3 aku berjauhan dari bumi Malaysia.. Semestinya perangai setan seperti membeli murtabak, atau tapai atau ayam percik di Malaysia tidak dapat aku lakukan di India.. Selain itu, sekarang musim hujan kat sini, jadi aku memang tak dapat la nak eksesais seperti orang di Malaysia yang setiap petang jalan kaki mengunjungi pasar Ramadhan.. Hehehe..

Solat Tarawikh insya Allah akan aku buat, kalau tak kat masjid aku buat kat rumah.. Malam kena study betul-betul.. Mungkin berjaga sampai subuh.. Hahaha.. Memang perangai aku macam tue nak buat macam mana.. Aku nie jenis kelawar..

Dan akhir sekali, ramai orang tanya bila aku balik Malaysia.. So, aku jawab mudah - "dramatik".. Faham sendiri la ye..

Sekian, selamat berpuasa siang dan malam.. Biar ikut sunnah segala amalan!!


No comments: