Thursday, November 6, 2008

Kala Mentari Petang Melepaskan Cahaya Suram, dan Perut Berkeroncong Merdu Menanti Waktu Makan

Salam Alaik...

"Aku sebenarnya ada 40 benda nak tulis dalam blog aku kali ini... Tetapi 25 dari 40 perkara tue kena buat kajian dan amat rumit sekali prosedurnya...5 dari 40 lagi, terlalu panjang... Lalu aku terpikir nak tulis tentang 10 perkara lagi tue... Tetapi, 10 perkara tue pulak hanyalah masalah... Takkan aku nak tulis tentang masalah pulak, kan? Tak best la tym2 exam nie mencarut pasal masalah..."

Pernyataan di atas merupakan satu masalah... Betul tak?

-Ish, ape yang aku mengarut nie?
-Eh, ko ok tak?
-Aku rasa tak ok la...
-Kenapa?
-aku sangat-sangat..........
-Ape?
-Aku tak tau nak cakap macam mana...
-Ala, cakap je la...
-Kau pun tahu aku macam mana, kan?
-Ye la, aku tau ko macam mana, tapi aku tak tau ape masalah ko sebenarnya
-Hurm...
-Bagi tau la
-Ko pun tau aku nie jenis yang jarang bagitau masalah kat orang, kan?
-Memang la, tapi takkan ko taknak bagi tau aku? Aku kan antara yang paling rapat dengan ko.
-Memang ko paling rapat, tapi........
-Tapi ape lagi?
-Tapi ko takkan paham masalah aku nie
-Cube la ko cakap dulu ape masalahnye...
-Ko takkan paham
-Ko nak cakap dalam bahasa Tamil ke? Memang aku tak paham
-Aku serius la ngok!!
-Aku pon serius gak, bagi la tau ape hal nye?
-Ko pun tau aku seorang yang sangat aktif kan?
-Ok... Aku tau tue, So?
-sekarang aku ada masalah
-Ye la, aku tau ko ada masalah, cume ko je tak gitau lagi!!
-Takde la, masalah aku nie, lawak la...
-Ape yang lawaknye? Pasal exam? Awek? Member? Study?
-Bukan...
-Habis tue?
-Aku boring
-Huk Aloh... Itu jer? Hahaha...
-Kan aku dah kate, ko mesti gelak punye sebab lawak
-Aku rasa ko ada masalah lain la...
-Mana ko tahu?
-Ye la, aku kan ko, ko kan aku... mestilah aku tau yang ko ada masalah lain
-Habis tue apehal ko tanye aku pulak padahal ko dah tau?
-Saje... Ko kan boring... kalau aku borak dengan ko, takde la boring sangat
-Huh... Licik betul... Takde pekdah borak dengan ko
-Ade, sekurang-kurangnye ada jugak benda ko nak tulis dalam blog, ye tak?
-Ye tak ye jugak... Ko pun nak tulis blog jugak, kan?
-Jom la...

p/s: Sape la yang terlibat dalam perbualan nie? Kesian... Tajuk yang panjang tue aku tiru skill Rahimin... haha...

6 comments:

Dzulkarnain Mohamad said...

kahkahkah..mmg kelako sangat..

aku siap baca sambil buat intonasi lg dgn bersuara..hahaha..

MieTo said...

mmg 6pak sgt ko tgh boring.
sampai cakap pun ngan diri sndri.
adeh!! big problem..
hua3..

tum tum said...

kahkahkahkahkahkahkah.
seday ku bace.
miahaha.
:p

rahimin idris said...

hahaha

woi, tajuk ko lagi bes. siap ada rima kat ujung tu!

sultan said...

ni siri bercakap depan cermin ke ape...

haha... nmpknye ada sorg lg dah kena virus rahiminophosis...

Redzwan Abdullah said...

Dzul>>
haha... Intonasi penting dalam penghayatan...

Mieto>>
tau takpe...

Tumu-tum>>
Ape kes seey nie? haha

Min>>
belajar dari kau la.. Haha

Sultan>>
Ada ani virus tak nak elak penyakit nie?