Wednesday, November 12, 2008

Kebebasan Itu Hanyalah Nikmat Dunia Yang Sementara

Salam Alaik...

Tepat jam 1450 tadi, maka dengan rasminya aku telah menamatkan exam SACE Board of SA, atau SSABSA... Kertas Chemistry tadi walaupun tidaklah senang tapi kehadirannya tatkala pengakhiran menjadikan aku antara pelajar yang sehabis gembira di sini pada ketika itu...

Perasaan aku terasa seperti ingin melompat, tetapi memandangkan ada 200 pasang mata yang melihat aku kalau aku melompat, aku batalkan sahaja keinginan aku tue...

Malam nie, aku ingin enjoy... Aku ingin main futsal dan merembat 42 gol dan menjadikan aku lagenda (ini sebenarnya hanyalah mitos sematamata)... Aku juga ingin menjadi anjing dan bermain frisbee... haha... Seronok sungguh... Terlalu banyak aku nak buat sampai tak tau nak buat ape dah...

Aku tak tau macam mana nak gambarkan keseronokan aku ketika ini... Aku tak boleh nak tunjuk muka gembira aku ketika ini... Huh... Memang seronok la... Korang kalau boleh bayang betapa seronoknya aku ketika ini, memang pandai berimaginisasi...

Aku sangat hepi...

Tapi,
Ini hanya untuk sementara...
"Perjuangan kita masih belum selesai, kerana hanya yang tabah dan cekal sahaja mampu membina mercu bangsa yang berjaya"- Baca skill Che Det...

Aku masih ada perjuangan...
Aku masih ada pengorbanan...
Aku masih pelajar...
Aku masih hamba Allah...
Aku masih hidup,
dan hidup itu perjuangan
Perjuangan perlu dilalui dengan serius
Tiada main-main dalam serius
Tetapi sentiasa ada gembira dalam perjuangan....

Member aku!!!
nantikan kemunculan aku di Jerantut,
15 November 2008...

8 comments:

padelkopak said...

lu dah merdeka la ni?bagusla tu.blk kampung bley tolong mak ayah sket kan...

*cuti, cuti juga.buku jgn lupa!haha

rahimin idris said...

"kambing yang tertambat itu lebih selamat dari yang berkeliaran kadang-kadang. sebab nanti aku langgar!"

amacam falsafah aku?

Farid Abu Talib said...

kahkahkah. bahagian baca mcm che det. saya teringat iklan televisyen. tapi tak pernah ambil port apa yang iklan tu carutkan. kahkahkah

Dzulkarnain Mohamad said...

sonok la kau..

smoga dpt cemerlang. bolehla berblog dr australia pulok..

faradeeba said...

smntre2 jgak..kne njoy slgi bleh..=D

poyotito said...

selamat enjoy gua ucapkan

bungaditepijalan said...

nak blek kg lah tue.

Raja Marzuqi said...

ABOUT BANGSA YANG BERJAYA...

Kalau ada satu golongan umat Islam atau satu kaum di kalangan umat Islam kecemerlangan akhlak mereka makin meningkat, makin lama makin terserlah, makin lama makin indah, tanda kaum itu jangka panjang akan menguasai dunia, tapi kalau umat Islam itu kemajuan dan pembangunannya bertambah pesat tapi akhlak makin menurun,gejala masyarakat makin bejat tanda BANGSA itu hendak hancur atau rosak.