Friday, July 15, 2011

K-Drama

Salam Alaik..

K-drama memang menjadi kegilaan sesetengah remaja kat Malaysia (dan luar negara) sekarang nie.. Mungkin genrenya yang bersifat komedi-romantik memang mudah mendapat tempat, selain faktor utamanya: kekacakan dan ketampanan heronya, dan tak kurang kecantikan dan kecomelan heroin K-drama..

Kalau tengok dalam FB, ada sesetengah remaja nie obses dengan K-drama dan K-pop sampaikan 'profile pic', 'tagged pic' sehinggalah 'page' yang diorang 'suka' penuh dengan hal ehwal pelakon dan penyanyi Korea.. Sampai ada yang dah pandai cakap Korea.. Penangan K-drama dan K-pop memang ekstrim..

Aku disuap dengan K-drama ni masa zaman INTEC dulu, oleh member se'AUSMAT'.. Dia layan K-drama hampir setiap waktu lapang.. Selamat internet INTEC macam celaka, kalau tak, mesti beratus drama dah dia layan.. Aku nie jenis noob dengan K-drama masa tue.. Aku pelik kenapa la dia suka sangat tengok K-drama..

Dengan semangat inkuiri yang tinggi, aku pun kata kat dia, "apa kata aku tengok K-drama dengan kau", sambil aku berharap yang aku akan minat/lekat dengan K-drama.. Dia cadangkan satu cerita kat aku, 'Love Story in Harvard' (LSIH).. Lepas tue aku pun tengok la citer LSIH tue.. Aku lekat dengan LSIH 4-5 episod je.. Lepas tue aku bosan sebab bila masuk part romantis, aku dah tak berminat.. K-drama dalam hidup aku kemudiannya senyap sehingga ke MMMC..
Kat MMMC bebudak ramai tengok cerita Full House dengan apa tah satu lagi.. Aku tak ambik pot sangat Full House, tapi aku ambik pot yang lagi satu tue (maaf tak ingat tajuk citer).. CIter tue aku layan 3 episod je sebelum aku bosan, walaupun kawan-kawan aku yang lain rate cerita tue 'K-drama wajib tonton'.. Haha.. Tapi gagal untuk menjerumus aku..

Lepas setahun, aku layan satu K-drama tajuk You're Beautiful.. Dan seperti biasa, ekspektasi aku bahawa K-drama nie akan berjaya buat aku tertarik untuk 3 episod je.. Tapi lain yang aku ekspek, lain yang jadi.. Aku tengok start dari episod 10, dan aku bertahan sampai episod akhir (16).. Lepas tue, aku jadi rindu, then tengok episod 1 sampai episod 9.. Haha.. Bangang sungguh..

Aku pun tak tau apa faktor yang sahih yang menyebabkan aku lekat dengan You're Beautiful.. Setakat nie aku saspek aku lekat sebab ada satu watak yang bernama 'Shin Woo' mempunyai perwatakan dan jalan hidup yang hampir sama dengan aku, pada waktu tue.. Kiranya aku dapat menghayatinya la.. Haha..

Member aku, Edi cadang aku tengok cerita My Girlfriend is Gumiho.. Dia dah khatam citer tue 3 kali dalam sebulan.. Pehh.. Aku tak teringin pun nak tengok Gumiho.. hahaha.. Aku tak tau sebab apa.. :P

Sekarang, aku tunggu satu K-drama tajuk Heartstrings/You've Fallen For Me.. Pelakon yang sama berlakon sebagai 'Shin Woo' dalam You're Beautiful.. Citer Heartsrings tue tak habis lagi, so, aku kena tunggu seminggu sekali la.. Aku nak tengok setakat mana aku bertahan.. Sekarang baru 4 episod, dan aku nampak karakter hero tue dah ada mirip aku.. hahaha.. So, sepanjang berehatnya series House M.D, Chuck, dan Dexter; aku akan menunggu Heartstrings..

Dalam HD aku bersepah series yang aku layan sejak bulan 4 dulu, mula dari Merlin (Season 1, 2 dan 3), The mentalist (Season 1, 2 dan 3), Modern Family (Season 1 dan 2), serta The Big Bang Theory (Season 1, 2 dan 3).. Secara terkumpul aku layan 11 season series, yang berjumlah lebih 200 episod dalam masa dua bulan.. Punyalah banyak masa aku.. Haha.. Ada lagi Burn Notice dalam HD aku, tapi aku tangguh dulu la..

Bila aku layan series, aku akan kurang berFB dan berada dalam talian.. Bila aku tak layan series, aku akan banyakkan berFB dan berada dalam talian.. Aku kena suppress aktiviti dalam talian dan aktiviti depan laptop.. Nanti aku tak study.. So, bye - bye!

2 comments:

fi3lina said...

Haha.. Tgok la secret garden. Ak rasa lelaki mcm ko msti bosan gila. Pmpuan pn ad yg x mnat.. Tp ak minat la. Minat gila:-P

Redz da Tsar said...

Haha.. Aku sangat memilih dalam K-drama.. Hero kena ada standard..