Sunday, July 20, 2008

kegeraman aku

Post nie diedit dari post yang hari jumaat

Salam alaik

Kegeraman aku yang aku jadikan tajuk ini hanyalah sebagai satu penarik...Hehehe... Bukannya ape, semalam aku tak dapat buat post sebab internet buat hal... Jadi, kegeraman itu sudah berakhir... Semalam, Pagi aku agak dicemari dengan kebaranan Puan Faizah... Aku tidak menyalahkan dia sebab aku tau ahli kumpulan aku yang salah... Tetapi, mungkin ada sedikit salah faham... Apa-apa pun, itu hanyalah sebahagian daripada cabaran dalam menempuh hidup sebagai pelajar AUSMAT... Hehhe...

Hari ini, tiada apa yang boleh aku cerita lanjut, kerna hari aku seperti biasa... Cuma mungkin aku boleh menyatakan bahawa aku telah dipilih untuk melakonkan watak ayah dalam drama kumpulan aku... Bapak ah lawak... Manakah kesesuaian watak? AKu yang mempunyai muka budak PMR (bajet) telah diberi watak seorang yang mempunyai anak.. Hahaha... Petang aku pegi maen badminton...apak ramai makhluk maen... Dalam post nie, aku bercadang nak letak nukilan aku:

Layan...

Nukilan si atas atap

Seronok benar
Memberi rezeki kepada jin
Sambil melihat indahnya alam
Bintang beribu terangi langit malam
menghambat bosan ke dalam kelam
mencampak tekanan mendalam

Indah ciptaan Tuhan tiada bandingan
tunjukan seni ketuhanan
ditambah kuning si bulan
membawa diriku keawangan
Indah nian ciptaan Tuhan
Malam gelap kedinginan
menghilangkan segala kegusaran

Ciptaan Tuhan memang agung
membawa aku merenung betapa kerdil diriku
Malam mengajar aku erti suram
malam mengajar aku erti alam
malam mengajar aku berfikir tentang hidup
malam itu amat indah; di atas atap.

12072008; Jam 0204; Diedit: 17072008; Jam 1902