Tuesday, August 26, 2008

Isu: Kehadiran hantu Raya (9114 ekor) pada malam sebelum Ramadhan tiba

Salam Alaik...

Yeah... Keputusan PRK Permatang Pauh sudah menjelma... Seperti yang dijangka, DSAI memenangi kerusi itu lantas membuka ruang untuk ke Parlimen, dan Putrajaya... Haha...
Tetapi, bukan itu yang aku ingin ceritakan, tetapi lihat statistik oleh Utusan Malaysia:
Keputusan Pilihan Raya Kecil Permatang Pauh
26/08/2008 10:28pm
KEPUTUSAN/RESULTS -
PULAU PINANG P44:PERMATANG PAUH:
PP:58,4591.
Datuk Seri Anwar Ibrahim (PKR) 31,195 undi.
2.Hanafi Mamat (AKIM) 92 undi.
3.Datuk Arif Shah Omar Shah (BN)15,524 undi.
Jumlah mengundi/Votes cast 38,144
Peratus/Percentage 65.25 peratus
Undi rosak/Spoilt votes 447 undi
Majoriti/Majority 15,671 undi.
Penyandang/Incumbent:Datuk Seri Dr Wan Azizah Ismail(PKR)
Undi diperolehi/Votes Polled:2008:30,348
Majoriti/Majority:13,398
— Bernama

sumber:http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2008&dt=0826&pub=Utusan_Malaysia&sec=Terkini&pg=bt_27.htm

Cuba lihat dari undi DSAI+BN+ AKIM+undi rosak...
31195+92+15524+447=47258
Pastu tengok Jumlah Keluar mengundi: 38144

Kalau dikira, macam undi yang dikira lebih dari jumlah keluar mengundi dengan 9114?
Macam mana tue?

Sila fikirkan...

5 comments:

fakhrullah said...

dsai...
arif..

politik hantu

Azrul said...

(9114) bukan skit tuh...
aku tak rase penngiraan ko tuh btol laaa...
sebab aper yang dikatakan sebagai bilangan turun mengundi adlah yang turun mengundi di tempat mengundi pada hari pengundian. walaubagaimanapun selbihnya mungkin terbit dari undian pos. tidakkah ko rasa tanggapan aku ini benar?

Hakim said...

ekor hantu..
hantu..
ramadhan xde hantu..
pilihan raya selalu ada hantu..
siap bleh kire..
hahahahantu...

ntahla...

Redzwan Abdullah said...

mungkin betul kata kamu Azrul... Tapi, undi pos hanya 450+ jer (Amir 2008)...tak sampai 1000 pon...

oryza sativa said...

AZRUL
...undi pos ada 490 undi je....
allo... jauh ngan 9000 tu...