Tuesday, October 14, 2008

Plan Gila: Kami Mencari Hantu sebagai sekumpulan Seekers…

Salam Alaik


Hari itu, beberapa hari sebelum peperiksaan Biologi kertas 3 Sijil Pelajaran Malaysia (SPM), aku dan rakan-rakan aku, Zul da Katak, Pidot Hashim, Alif Zali, Nasharaden dan Aku merancang untuk menjadi Seekers di Dewan Besar SBPI Temerloh…


Kami merancang untuk melakukan ritual memanggil hantu. Objektif aktiviti ini ialah melihat secara bersemuka dengan makhluk halus dan merasakan kecuakan apabila diganggu…


Kami merancang untuk menggunakan satu ritual… Ritual ini merupakan ritual rekaan kami berdasarkan kegemaran hantu dan suku-sakatnya. Perancangan ini merupakan satu aktiviti terakhir yang signifikan sebagai seorang pelajar SBPI Temerloh… Rancangan disusun dengan rapi agar program tidak tergendala atau memberi efek negatif sesudahnya...


Maka, hari yang ditunggu-tunggu telah tiba… Akhirnya kami berjaya menamatkan SPM… Malam itu, kurang lebih jam 12.00 malam, persiapan rapi telah diatur. Nasha membawa pelita minyak zaitun daripada botol minyak atar yang direka olehnya... Aku dengan membawa medium perasapan aku dan juga satu dek kad terup... Kami dengan yakin melangkah ke Dewan Besar bersama-sama setelah memastikan tiada sesiapa berhampiran dewan itu...


Kami masuk ke dalam dewan yang gelap itu dan bersila di atas pentas... Kami duduk membulat persis usrah... Nasha menyalakan pelita nya, aku menyalakan medium perasapan aku iaitu rokok, bertujuan untuk memanggil makhluk halus... Mereka kan suka makan asap...


Setelah step pertama berjaya tanpa halangan, kami masuk ke fasa berikutnya... Aku membuka kad terup, dan membuka table permainan pair persis judi God of Gambler... Aku mula mengagihkan kad pertama kepada semua peserta Seekers… Walaupun kami berlima, tetapi aku memberi kad untuk 6 peserta, sebagai tanda menjemput benda tu bermain bersama-sama…


Selesai kad pertama, kami menerima cabaran pertama… Pintu dewan dihempas… Hallamak, baru kad pertama… Aku buat tak kesah.. Aku teruskan dengan memberikan kad kedua… Kemudian, hempasan pintu semakin kuat… Aku masih keras sedang kawan-kawan aku yang lain sudah cuak…


Masuk kad ketiga, hempasan pintu semakin ganas… Aku masih rileks… Kad keempat pula aku hulur… Mase nie, memang ekstrem… Kami mendengar bunyi pintu dicakar… Pegh… Memang ekstrem… Masuk kad kelima atau kad terakhir, cakar makin kuat… Dan, menambahkan lagi kepelikan, kad yang diberi untuk semua peserta cantik-cantik belaka nombornya… Ada triple dan double… Suspen tak?


Kami masuk ke plan berikutnya… Firdaus Hashim mengumandangkan azan… Laungan azan tue serta merta menghentikan gangguan… Selesai azan, kami berpegangan tangan keluar dewan untuk mengelakkan seseorang dari kami hilang diculik makhluk tue…


Sampai di depan asrama (asrama berhadapan dengan dewan), kami bertanyakan kepada Mursyed dan Syamsu yang melepak di situ sejak dari awal samada mereka ada ternampak orang menghampiri dewan (untuk memastikan gangguan tadi bukan dari orang)… Mereka menidakkan… Maknanya, itu gangguan mungkin betul…


Aku sebenarnya semasa memberi kad tue, aku agak orang yang buat dajal… Jadi aku tak takut la… Lepas aku tau takde orang dekat dewan selain kami, barulah aku mula menyesal sebab tak cuak…


Kami merangka strategi untuk mengulang Seekers kali kedua.. Kali ini, Zul da Katak tak join sebab dah lemah semangat… Saufi Ariff menggantikan tempatnya… Tetapi, plan kali kedua gagal menjemput hantu itu semula….


Mungkin lari selepas diazankan tadi… Malam itu, kami tidur bersama-sama untuk mengelakkan hantu tue mengganggu kami jika kami berseorangan…


Kesimpulannya, plan Seekers kitorang memang menjadi… Aku je yang gagal sebab tak takut…Aku mati-mati ingat ada orang yang kacau kitorang… Huh… Sesal aku…


p/s: Aku tulis entri ni pukul 2.27am, berseorangan di ruang tamu bilik aku… Aku nak tido la… Tiba-tiba meremang bulu roma… Huhu…Tu la sebab aku tak tulis panjang pada penghujung entri nie…

10 comments:

padelkopak said...

ni la gua cakap...

xde penyakit cari penyakit!!
huahuahua....

poyotito's said...

HOH!tau takut..

gua mula2 ingat lu nak berjudi ke apa..

tum tum said...

kunun2xnye nak ckp "saya seorang yang kental" la tue..hua3x~

:p

sultan said...

woi... berani gile...

aku kalo bab2 cam ni mmg bole tanggal kpala lutut kat situ gak...

Anonymous said...

hahahaha!!!!
pembaca sumer kena tipu jer...
ak yang nyamar jadik hantu mlm tue...
tapi ak lari pastu..sbb ak plak kena kacau....tensi0n tol,,,,

Redzwan Abdullah said...

PAdel>>
Saje cari keekstreman...
Haha

Poyos>>
Takut gak la.. Nanti kena makan dengan hantu sape nak cari?

Sultan>>
Lex la... Hantu tue tak makan org... (Aik, macam kontra dengan komen kat tas jer)

Anonymous>>
Cilakak... Mati2 aku ingat kena kaco dgn hantu.. Haha...
Sape ko? Biar hantu tue carik...

Dzulkarnain Mohamad said...

hah..baru aku ingat..kau le budak yg berlakon dlm cd jiwa kacau tu ye..hahaha..yg belakon kena belasah jatuh bangunan tu ye..hahaha

Redzwan Abdullah said...

Dzul>>
hallamak...
Mane plak ko tau nie?
Huhu..
Segan aku...
Siot la...

Dzulkarnain Mohamad said...

eh..betul ke kau yg jatuh bangunan tu?..aku serkap jarang je..

jeng..jeng..

Anonymous said...

"Zul da Katak"

actually agak cuak coz 1st time..tapi xdela lemh semgat sgt..huhuhu..anyway one of our nice experience..