Thursday, April 16, 2009

Sape Anak Pahang? Kalau Berani Jawab La!!!

Salam Alaik…

 Hari ini aku nak buat satu pertandingan…

 Mudah je pertandingannye, jawab soalan di bawah dan sertakan slogan yang berbunyi :


Saya sayang Malaysia kerana......... (tidak kurang dari 10 patah perkataan)...

 

Soalan : Papan tanda yang terpampang di dalam gambar terletak di mana ?

 

Jawapan yang paling hampir dengan jawapan yang tepat bakal memenangi hadiah bernilai 500 rupee (lebih kurang RM50)...

 

Syarat-syarat :

  1. Warganegara Malaysia
  2. Berumur tidak kurang dari 9 tahun (yang bawah 18 tahun sila minta kebenaran ibu bapa dulu)
  3. Mempunyai alamat tetap untuk 5 tahun mendatang
  4. Untuk menuntut hadiah, sila kirimkan sampul surat beralamat sendiri ke :

 

501 B Nehru Block

MAHE Hostels

Manipal

576104 Udupi

Karnataka India

 

     5. Hadiah tidak akan diberikan jika sampul surat tidak diterima… Terima Kasih…

10 comments:

~Cinta Cukulet~ said...

senang sangat jawapannya tu..papan tanda tu terletak di tepi jalan raya...haha betul tak?konfirm betul nyer wakakaka

~Cinta Cukulet~ said...

Oh lupa slogannya : saya sayang Malaysia kerana saya dilahirkan dan dibesarkan di Malaysia, di sinilah tanah tumpahnya darah saya...oh patriotiknya malam ini...ngehehe

Lah said...

hhahaha..

ni la akibatnye aok duan.
rindu ke jarantut city la te..

ni jalan hala ke padang piul..ala mudoh mat weh..
celoh gigi koi jek.. =p

saya sayang malaysia kerana...koi dah lame xbalik...ni lah slogan koi =p

Don Balon said...

baler duan..
bapok senancnye soalan..
jalan dari jerantut nok ke bandor pusat/maran..
gambar diambil bete2 dekat somey sebelum simpang ke padanc piol, sg retanc dan kuala tahan..
taman negara dalanc 60 km lagi.. sejanc la kala koi drive..
kala poyotito koi rase 13 minit je..hehe

Mus said...

aku nk teke gak.haha..
aku rse aku penah nmpak sainbod 2 kt Jantut..(err..ofkoz la..)
tp klu nk lbih spesifik, jln dri bndar jantut nk ke gelanggi. sainbod ni teletak kt dpan jambatan kt jantut feri tuh kn?? kt bwh jmbatan ofkoz ade sungai, sungai pahang kot.
kt tepi sainbod ni(or maybe dpan..) ade kilang papan..aku mnat gak bau kilang papan tuh..haha
n ko amik gmbar ni d sebalik cermin kete sbb aku nmpak byg2 ko kt cermin kete tuh..huhuh..detail gler

BAK SINI 500 rupee..ngahaha

(p/s: ntah tetibe rase cm slh plak)

Mus said...

Lupe lak slogan dye..

"saya sayang malaysia kerana tiada negara yg aku sayang melaenkn yg mesia mesia sahaje.."

p/s: x sangka aku pown pelupe cm akak ~cinta cukulet~ nih.haha (jgn mare kak, memaen jerk..)
*adesh, sape plak yg ketok pale aku nih?!

Portgas .D. Ace said...

eleh...
sign board kt area kilang feri..
sebelum msuk pdang piol tue..

slogan aku>>
saya sayang Malaysia kerana saya banyak belajar dan sayangkan tanah air saya ini..

ak nk pos cane??
msT x sampai..
alaaaaaah..
x fair r...

~Cinta Cukulet~ said...

ya mus akak tak marah. sumpah bukan akak yang ketok kepala ko tu muahaha

redz, sila yakinkan kawan ko ni bahawa bukan akak yg ketuk kepala dia muehehe

Dzulkarnain Mohamad said...

lama betul x menghala ke taman negara..

Redzwan Abdullah said...

Cinta>>
Jawapan kamu sangat betul tapi tak tepat... Haha... Dan, slogan yang baik... (macam komen AF la plak)

Lah>>
Jawapan betul, tepat skit dari Cukulet, tapi masih belum setepat yang aku mahu...

Don>>
Popaleh tepat... Siap bagi masa perjalanan lagi... Apa yang penting slogan takde... hahaha

Mus>>
Tak setepat Don Balon... Jawpan betul... Tapi sebab ada slogan, ko boleh tuntut duet dengan syarat ko pos sampul surat beralamat sendiri kepada aku...

Portgas>>
Simple sangat... Tapi boleh la... tentang sampul surat tue, pandai gak ko pikir taktik aku ek?

Cukulet>>
Ok..nO hal la...

Dzul>>
Ko ok la dah lame tak ke sana, aku tak pernah pon ke sana... Hajat di hati nak ke sana kalau aku balik nanti... haha... Aku mahu tunaikan janjiku dengan Nadz (Amin)