Monday, November 2, 2009

Malaysia Oh Tanah Airku

Salam Alaik

Cuma mahu mengutarakan rasa rindu diriku kepada tanah tumpah darah aku... Cuma mahu melihat buminya yang hijau dan makmur... Cuma mahu menyelinap di dalam cahayanya yang panas... Cuma mahu menyelami isi hatinya dengan sepenuhnya... Cuma mahu menghidu khabar beritanya yang panas... Cuma mahu memerhati kontroversi dan politik serta kekalutannya... Cuma mahu memikirkan apa yang salahnya di sana... Cuma mahu menggelengkan kepala tanda tidak setuju tanpa mampu mengubahnya... Cuma mahu diam belajar sebab peperiksaan bermula esok... Cuma mahu lihat hidup di India kini dan mengimbas sesekali keadaan di Malaysia...

Cintaku pada Malaysia tidak pernah pudar... Serius...

Gambar dari Razaklatif.com

5 comments:

Webmaster@Echam said...

Wehhh. lawo aok punya header.

Cikgu Jang .. said...

sedap le awok dpt belajo kat sane. Bila habisnya rodong....pas ni boleh le berpolitik pulak kat sini...hehehe

Amir Ariff said...

balik la sini.. haha

mazru(9m2mzr) said...

salam weh,

Hmm selamat berjaya di exam yg aok maksudkan te,ntoh bende la yg aok belajo di India te koi pun tak paham gitu ajer..

selamat berjaya dan Malaysia sentiasa menunggu kepulangan aok.

Tempoyok@patin masok paih tak ridu ke weh?

Redz da Tsar said...

Echam: Photoshop + gambau kat Manipal nie.. Hehe

Chegu Jang: Habisnye lambat lagi... Politik? Malas le keh nak berpolitik... Buat penat je... ramai kawan dan ramai musuh...

Amir Aruff:
Aku nak balik je... Tapi tak boleh kot...

Mazru:
rindu sangat kat gulai patin... Tak penoh tak rindu...