Tuesday, December 8, 2009

Bila Buku Biokimia Ditolak ke Tepi, dan Sebatang Pensel Warna Hitam Berada di Sisi Kertas Putih Kosong

Salam Alaik...

Tadi, layan lepak kat Library, sengaja mencari nahas dalam keadaan senyap-sunyi-sepi umpama Tanah Perkuburan yang tiada rempit merempit kat tepinye... Aku kalau bab library nie memang anti... Bukan ape, aku cuma tak suke lepak library dengan keadaannya sunyi dan sejuk, kalah hutan... Hutan Taman Negara pun ada bunyi cengkerik dan katak...

Kalau aku pergi library maknanya satu je, aku perlukan 30 minit masa optimum untuk fokus... Iulah sebab kalau aku ergi library, biasanya 45 minit je... 30 minit fokus giler, sampai kalau gempa bumi pun takkan berjaya mengganggu konsentrasi aku... 15 minit berikutnya aku akan melayang menjauh dari library, dan kemudian aku balik setelah berjaya menghabiskan 45 minit...

Selepas melayan Histo dan biokimia selama 30 minit, mulalah otak aku hilang fokus... Selamat masa exam tak hilang fokus, kalau tak mampus aku... hehe... Bila dah hilang fokus kat library, apa lagi korang boleh buat? menjerit? berasap? dengar lagu? layan internet? Semua di atas memang tak logik... Apa lagi, hayunkan pensel ke atas helaian kertas dan menjelmakan imaginasi ke dalam dunia realiti la... Haha... Hasilnya:



8 comments:

hans said...

hahah
lukis sawah padi,rumah,bukit,matahari,burung2 dan orang lidi -> aku suka buat

Mazru Majid said...

rumah impian aok la neh..

YASSIN said...

Cer lukis gambo awek ..tentu amik masa lama sikit hehehehe.......

dzul said...

ah, lari langsung..keh ingat aok nok lukis hempedu

Webmaster@Echam said...

Lain kali aok lukislah peta India.

GhOsToNe said...

hahahah...

tau x pew..

kalo duk kat libry kalo dah bosan mmg iyhu lew keje nyew...

hahaha!!

tp besh jgk owt!

Sang Harima said...

brader, lu try apply arkitek la..

balik Malaysia, buat stadium. gua dengar, stadium kat sini tak berapa nak elok..

Tasnim Jamal said...

lawa lukisan..