Wednesday, December 2, 2009

Pejuang Keamanan dan Kedamaian

Salam Alaik...

Sedang dunia sedang berputar ligat
sedang pasca perlawanan Arsenal vs Chelsea masih hangat
sekitar Israel sibuk sembelih rakan aku kat Israel
sekitar politik Malaysia yang haru biru
semasa pemburu haram membunuh dolfin dan ikan paus di Antartika
semasa pembalak Malaysia menggondolkan hutan Pahang
Aku memilih untuk senyap
Buat apa nak layan kalau kita nasihat taknak dengar
buat apa nak kutuk kalau mereka kutuk sesama sendiri
buat apa nak halang kalau ada tangan ghaib yang 'back-up'
buat apa susah-susah, kalau usaha komfem gagal
baik duduk bilik lepak tido
baik duduk bilik baca buku
baik layan diri sorang-sorang
tengok keindahan ciptaan-Nya yang tak tau sampai bila
Tapi bab agama, lain la pulak...

Hehe...



Layan diri sorang-sorang cari ketenangan ok jugak kadang-kadang... Pakai seluar ala-ala Angkatan Tentera Malaysia, memang sah macam Lone Ranger... Hehe...

15 comments:

mazru said...

layan perasaan nampak..

tempat aok lepak te bekas stadium di india ke?

Webmaster@Echam said...

Duan,
Aok boring ke wehhhh.. cuba aok loncat2 sikit....

dzul said...

india nih cuaca mcm mesia ke..?nmpok spesies pokok mcm pokok2 kat cni..

Finaz said...

oh taht place seems nice! kat mana tuh? ohYa! jgn layan perasaan sorang2, pegi carik girlfren cepat nanti dah tak boring..

YASSIN said...

kawan mekala nok mikir tentang kucai lanor semua itu boleh kena sakit sewel... heheheh bertapa kadang kala bersunyian itu lebih indah...org x kaco kita, kita x kaco org nikmat tanpa batasan!

Redz da Tsar said...

Mazru: Tidak la stadium.. Pentas je kot... Dah lama tak guna

Echam: heh.. Boring dah loncat-loncat... Sekali sekala layan alam ok jugak

Dzul: Kurang lebih la... Tapi terasa jugak la musim sejuk, suhu turun sket... Yang lain sama je...

Finaz: Kat Tasik di Manipal.. Cari gf? Owwh... Tidak sekali... Belum lagi...

Yassin: Yup... Setuju sangat

relevan said...

Moh weh bawok bawok ngetea kita..

Redz da Tsar said...

Relevan... Nok ngeteh goane ker... Umoh pon lagi setahun beru berjumpe, inikan aok pulok.. Hehe

Ezniey said...

Kebosanan jelas terpancar...hahaa...Duduk merenong orang Malaysia ker...ke merenong SAYANG kamu...heheeee

Redz da Tsar said...

Ezniey: Merenung Hakem la... hehe

Ezniey said...

ooo...rindu kat dia erk....cian2...

Muhammad faiz mahayudin said...

best juga layan blues sorang2 hehe..

.cik farah. said...

kenapa mesti ade asap2?

hans said...

eh,thanks sudi singgah n komen blog aku?
dkt india?
study medic ke?
owh,itulah pasal...
aku kesian2 dkt palestin tapi diorang pun bergaduh sesama sendiri
aku pun xfaham

Redz da Tsar said...

Hans: Selagi mana tak bersatu payah nak menang... Bila Hamas dan Fatah bersatu, OIC pulak yang macam cibai... hehe...

Akuselalu gak singgah blog ko, just jarang komen jer